خرده فروشان لوکس مانند Gucci، Stella McCartney و LVMH تحولات دیجیتال را در بر می گیرند

تکنولوژی

خرده فروشان لوکس اغلب بر انحصار مارک های خود برای تولید فروش تکیه می کنند. نام هایی مانند “Louis Vuitton” و “Gucci” حس خاصی را در زمینه طراحی و تولید به ارمغان می آورند و به نظر بسیاری از مارک ها، خرید کالاهای لوکس باید در مورد یک تجربه بی نظیر در فروشگاه باشد.
مشکل این مدل کسب و کار این است که مشتریان ثروتمند بیشتر در حال خرید آنلاین خود هستند. در واقع، گزارش اخیر McKinsey پیش بینی می کند تقریبا یک پنجم فروش لوکس در سال ۲۰۲۵ به صورت آنلاین صورت می گیرد. همان گزارش نشان می دهد که تقریبا ۸۰ درصد از فروش لوکس امروز تحت تأثیر دیجیتالی قرار دارند، به این معنی که مصرف کنندگان یک یا چند دیجیتال نقاط تماس در سفرهای خرید لوکس خود را.

با افزایش رقابت، به نظر می رسد که خرده فروشان لوکس هیچ گزینی ندارند، اما تحولات دیجیتالی را درک کنند. این چگونه برخی از مارک ها بر این چالش می کنند.

گوچی

رهبری کارگردان خلاق آلساندرو میشل، بازسازی Gucci یک داستان موفقیت آمیز است. این به لطف استراتژی دیجیتال نوآورانه آن است. فروشنده رقیب ایتالیایی یک ربات چت یکپارچه فیس بوک را ایجاد کرده و همچنین تبلیغات تبلیغاتی را آغاز کرده است. در جایی که برای کمپین بهار سال ۲۰۱۸، Gucci تاسیسات واقعیت تکمیل شده (AR) و واقعیت مجازی (VR) را توسعه داد، که به مصرف کنندگان اجازه می داد بخشی از کمپین باشد. تا کنون، این تحول دیجیتال ثابت شده است که موفقیت حیرت انگیز است. Francois-Henri Pinault، مدیر عامل شرکت و رئیس شرکت مادر Kering، به نقل از CNBC گفت که حدود ۵۰ درصد از فروش Gucci اکنون از هزاره ها به دست می آید – جمعیت ۳۵ ساله و جوانتر که بسیاری از مارک های لوکس در حال تلاش برای جذب هستند.

READ  کهکشان راه شیری بزرگتر از آنچه که تصور می‌کردیم

نیمان مارکوس

نایمان مارکوس به سرعت به خاطر رویکرد دیجیتالی خود، جایزه جوایز نوآوری خرده فروشان IRT را به دست آورد. در سال ۲۰۱۲، خط تولید فروشگاه لوکس آزمایشگاه نوآوری مارکوس نوآوری (iLab) را راه اندازی کرد، با ارزیابی، طراحی، آزمایش و آزمایش فناوری های جدید و برنامه های کاربردی برای خرده فروشی های لوکس. یکی از این فن آوری ها از آزمایشگاه Memory Mirrors بود. این نمایشگر تعاملی از نمایشگرهای ویدئویی و دوربین های عظیم تشکیل شده است که خریداران را قادر می سازد تا لباس های ۳۶۰ درجه ای را ببینند و گزینه های لباس را در کنار هم مقایسه کنند. این تکنولوژی که به ۴۴ مکان مختلف در فروشگاه رسیده است نیز به یاد مشتریانی است که قبلا تلاش کرده اند. به همین ترتیب، نایمن مارکوس ابزار زیبایی AR را نیز فراهم می کند که به مشتریان اجازه می دهد تا در صورت آرایش در واقع به آرایش بپردازند. در جای دیگر، شرکت Snap Find Shop را راه اندازی کرد: اگر شما یک آیتم را دوست دارید، می توانید عکس بگیرید و برنامه Neiman Marcus از تشخیص تصویر برای ارائه محصولات قابل مقایسه استفاده می کند.

LVMH

کنگلومر فرانسوی LVMH، که لوئیس ویتون، دیور و سیفور را در میان مارک های آن شمارش می کند، موج را با استراتژی دیجیتالی خود می گذارد. سال گذشته، این شرکت یک برنامه شتاب دهنده را در پردیس راه اندازی ایستگاه F در پاریس ایجاد کرد. با خوشحالی در حدود ۵۰ راهانداز بین المللی، شتابدهنده قصد دارد «از مسائل کلیدی گروه در مورد دوام مواد اولیه، بازسازی تجربه مشتری و فروشگاه ها و زنجیره تولید و همچنین امنیت محصولات پشتیبانی کند». از طریق شتاب دهنده راه اندازی LVMH، یک شرکت شرکت کننده یک راه حل هوش مصنوعی را توسعه داد که مصرف کنندگان می توانند برای شناسایی محصولات تقلبی با گوشی های هوشمند خود از آن استفاده کنند.

READ  گلکسی اس ۱۰ از ۶ دوربین بهره می‌برد و از فناوری ۵G هم پشتیبانی می‌کند

استلا مک کارتنی

تحول دیجیتال نه تنها تبدیل چگونگی فروش اقلام لوکس است، بلکه تأثیرات زنجیره تولید و عرضه نیز دارد. به عنوان مثال، استلا مک کارتی فن آوری را برای استفاده از مد های اکو-آینده نگر به کار می گیرد. با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، نام تجاری لوکس یک کفش پاشنه بلند “Loop” که بدون چسب و کاملا قابل بازیافت است، راه اندازی شد. این نام تجاری در یک پست وبلاگ نوشته شده است: “طراحی پوشک بچه، نتیجه نوآوری و تکنولوژی پیشرو است که بیش از ۱۸ ماه توسعه یافته است.” یک مطالعه از نیلسن نشان داد که ۷۳ درصد از پاسخ دهندگان هزار ساله مایل به مصرف بیشتر در مورد محصول هستند، اگر از یک مارک پایدار یا اجتماعی آگاه باشند. همانطور که مارک های لوکس و لوکس بیشتر به سمت مدل های کسب و کار پایدار و آگاه تقسیم می شوند، تبدیل دیجیتال به یک وظیفه ضروری است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *